måndag 28 juni 2010

Sova (Skrivpuff 28 juni)

Sova!
Det kan jag väl göra när jag blir pensionär.
Nu har jag bara inte tid.
Egentligen har dygnet alldeles för lite timmar.
Morgon, middag, kväll, natt.
Vaknar. Äter frukost
Middag. Hamburgare eller Japanskt?
Vart tar tiden vägen?
Bara liksom försvinner
Måste hinna det och det.
Telefonsamtal.
Vad jag ska göra ikväll?
Klart att jag kommer.
Klockan närmar sej tjugotvå.
Vi ses på Odenplan om en kvart.
Natten börjar.
Sova?
Det kan jag väl göra när jag blir pensionär.

2 kommentarer:

  1. Ungefär så där känner jag det också, och har svårt att ligga långa söndagsmornar och gotta mig i goa sängvärmen utan att tankar om vad jag skulle hunnit rasar in i min hjärna.

    SvaraRadera
  2. Sovandet kanske du kan skjuta upp men vänta inte med det som är viktigt. Alla blir inte pensionärer tyvärr.

    SvaraRadera