tisdag 11 december 2018

Skrivpuff

Idag borde jag fira mig själv. Ha en riktig fest med skumpa och rysk kaviar. Varför då undrar du nog. Jo, alla julklapparna är färdigköpta/gjorda. Rekord för mig som brukar vänta tills några dagar före julafton.
En annan grej som är värd att fira är att jag blev färdig med novellen till novelltävlingen, men där var det  nästan att jag snubblade på målsnöret!
En liten tragedi hände dock mitt i glädjeyran. En fågel flög mot fönstret på altan och dog. En liten blåmes som spred sin sista kroppsvärme till mig när jag höll den i min hand. En liten varelse som fick mig att känna både sorg och ömhet och som fick mig att fundera över livet en stund, där jag stod i snålblåsten.
Det är väl så det ska vara. Livet alltså. Både det ena och det andra.

Dagarnas ord: Idag  Fest  Julklapp  Målsnöret  Tragedi

2 kommentarer:

  1. Det är väl så det är. Både det ena och det andra.

    SvaraRadera
  2. Ja där fick du med många ord :-).
    Så fint och vemodigt med fågeln, "sista kroppsvärmen". Förstår att det får en att fundera över livet.
    Grattis till novellen!

    SvaraRadera