onsdag 28 mars 2012

Bedömning

Vi är här nu. Matte och jag. Som vi har väntat och förberett oss.
Den där valputställningen för länge sedan gick ju hyfsat. Nu är jag stor, välbyggd och vältränad.
Hållningen och pälsen är perfekta. Mattes vänner har inspekterat mina tänder stup i kvarten för att jag ska vänja mig och inte bita domaren idag. Igår badade jag. Luktar gott som en hund ska göra. Vi har tagit med min älsklingsmatskål och liggunderlaget med den bekanta doften.
Matte har tränat mig, så att jag ska stå stilla när domaren bedömer mig. Stod jag stilla i en minut fick jag godis. Sedan har matte lärt sig att hon ska stå bakom domaren när han bedömer mig och att hon ska hålla upp mitt huvud med hjälp av halsbandet. Fast det behöver hon inte. Det kan jag själv.
Nu har jag fått ett CK säger matte och kramar om mig. Det är visst något bra och jag får fortsätta att tävla. Vov!

7 kommentarer:

  1. Känner mig lika ovetande om CK som hunden. Intressant med hundperspektiv på tillvaron.

    SvaraRadera
  2. Söt historia ur hundens perspektiv. Vet inte heller vad CK står för.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att läsa om hur en utställning går till ur en hunds perspektiv! Lämnar ett leende kvar på läpparna =)

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa en hunds utställningstankar. :)

    Nu blir jag förstås nyfiken. Har du skaffat hund, Ulla?

    SvaraRadera
  5. Gulligt och med lyckligt slut =)

    SvaraRadera
  6. Gulligt var det. "CK" förblir ett mysterium:)

    SvaraRadera
  7. gulligt fast just hundutställningar har jag rysningar om de tar ju aldrig slut och dagarna blir långa i alla fall för dom som är barn

    SvaraRadera