fredag 5 februari 2016

Skrivpuff Ovan

Nu är dom igång igen. Dom där i lägenheten ovanpå. Nu börjas det. Hög musik och klackar som skyndar över golvet. Ett och annat skratt tränger igenom. Kanske ska dom ha fest i kväll igen. Att man aldrig kan få en lugn helg.
Förra fredagen var jag tvungen att ligga vaken halva natten. Funderar på att anmäla dom till hyresvärden. Så här kan det ju inte få fortgå. En måste ju få lite lugn och ro. Jaha. Där kommer dom första gästerna och musiken blir bara högre och högre. Kan dom inte förstå att dom stör oss andra.
Får väl sätta upp ljudet på TV:n så jag hör. Nu dansar dom. Kan väl ta av sig skorna åtminstone.
Jag tror att jag går och lägger mig. Stoppar hörlurarna i öronen. Lyssnar på P1. Men va fan. Ska dom älska i kväll igen. Och jag har bara mig själv. Bara mig själv.


3 kommentarer:

  1. I all sin klagan - följs det av många leenden :)
    Bra skrivet om ovan :)
    Ps bor själv i hus med studenter men är inte ljudkänslig utan gillar liv och lust :)

    SvaraRadera