måndag 21 oktober 2019

Årlig intervju

Så var det då dags för den årliga intervjurundan igen. Annonsen gav några hundra skriftliga svar och nu återstår tio att intervjua. I år ska intervjuerna hållas på Kommunalkontoret. Det är jag som ska intervjua som vanligt. Nytt för i år är att mina kolleger har möjlighet att titta på intervjuoffren genom baksidan på den där spegeln som hänger på kortväggen i rummet där vi sitter. Detta för att jag ensam skall slippa ta det avgörande beslutet vad det gäller det utseendemässiga.
Var sjutton var det nu jag lade frågeformuläret? Har för mig att jag låste in det i kassaskåpet. Nej. Inte där.
Nu har jag letat överallt. Hinner inte mer. Första intervjun börjar om tio minuter. Ok. Jag får väl improvisera. Frågorna måste ju röra sig om empati för både barn och vuxna. Särskilt barn. Sedan var det det där med rösten, som gärna får vara lite låg och bullrig och så om vederbörande tycker om att klä ut sig. Det kommer jag ihåg. Vad var det mera? Jo. Hen bör inte vara rädd för stora djur med mular och klövar, inte vara frusen av sig och gilla att ge presenter. Det var väl allt. Då sätter vi igång då.
Undrar vem som blir Stadens officiella jultomte i år?

Dagens Skrivpuff: Intervjua

2 kommentarer: