fredag 18 oktober 2019

Hotell Bra

"Taxichauffören verkade pinsamt berörd över att det inte var någon som tog emot mig. Inte ens en portier i receptionen".

Han kunde ju inte veta att det här inte var något hotell över huvud taget.
Skylten på fasaden, där det stod Hotell Bra, var fastsatt med dubbelhäftande bred tejp. och receptionen, som skymtade innanför den öppna dörren, bestod av mitt gamla köksbord som fick tjänstgöra som disk. På väggen bakom syntes min gamla anslagstavla där vi alla hade hängt upp våra nycklar. Ekonomin var knaper så vi fick verkligen improvisera och vända på slantarna   Men nu skulle vi  äntligen  börja filma. Jag och mitt filmtokiga kompisgäng!

Dagens Skrivpuff: Första meningen Chauffören...

3 kommentarer:

  1. Filmer gjorda med knappa medel kan bli bäst!

    SvaraRadera
  2. Fler borde göra såna där filmer!
    Skitbra förklaring till det öde hotellet.

    SvaraRadera