fredag 25 december 2020

Det där med trosor och kalsonger som möttes i torktumlaren. Det var inte alls något jag hört på stan.
Det handlar om oss. Oss .Oss Vi som lever våra egna världar nu för tiden.
Vi som inte pratar med varandra.
Vi som mera sällan äter frukost tillsammans.
Vi som har skilda sovrum. Visserligen sedan länge och gemensam överenskommelse.
Ibland möts vi. Då är vi oftast i ett sammanhang med andra människor.
Du läser och jag lyssnar på musik.
Du tittar på tv och jag lyssnar på radio.
Ibland löser vi korsord tillsammans.
Ibland är vi tysta flera timmar i sträck.
Ibland kan vi skratta åt samma saker. Mer och mer sällan.
Vi rör inte vid varandra. Har inte gjort på flera år.
Nuddar ibland när det blir trångt i köket.
Komplimanger. Vad är det?
Att titta upp när någon kommer in i rummet. Ovanligt numera.
Vanliga fraser:Det visar sig. Det ordnar sig. Jag vet inte.
Ja. Vi lever i vara egna världar.
Du i din och jag i min.
Jag accepterar för det mesta. Men ibland vill jag bara skrika.
Skrika högt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar