måndag 29 april 2024

Ur Mina pappadikter 


Min pappa har en motorcykel.

 Den är röd och stor och har ett långt styre.

 Man kan sitta två på den

 och pappa brukar hämta mej på dagis med den. 

 Det hörs lång väg när han kommer och alla killarna vill titta.

 Pappa har hjälm och svartröda skinnkläder.

 Han ser jättehäftig ut. 

 Han parkerar på gatan utanför och tar av sig hjälmen

. Då ser man hans långa hår och blåa ögon. 

 När han kommer in vill killarna se hans tatuering

. Han tar av sig jackan och kavlar upp skjortärmen.

 Då ser man draken som sitter på hans axel 

 och spretar med klorna på hans arm

. Han är fin min pappa.

 Sen hjälper han mig med hjälmen jackan och byxorna

 och vi säger hej då och går ut till motorcykeln.

 Jag sitter där bak och håller om min pappa

 fast jag når inte ända runt.

 Men det gör inget 

 för jag vet att han kör bra 

 så jag inte ramlar av.

 Sen kör vi iväg

och jag är stolt

och killarna står i fönstret

och tittar

dom vill nog också 

ha en pappa

med motorcykel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar