onsdag 8 maj 2024

 #ARVET           #Brevnovell 

 

 

Hej. 

 Jag fick ditt brev förra veckan men har inte hunnit svara förrän nu. Det har varit en hel del saker att kolla upp och ta tag i. Du skrev att Tomas hade rätt till arv efter Tant Stina. Jag har undersökt saken och han är inte släkt till henne och inget testamente eller dylikt finns. Tant Stina var en ordentlig människa och hade hon velat att Tomas skulle få ärva henne hade hon ordnat det.  

Att du och jag ska få våra delar av arvet är väl helt självklart. Vi är ju släkt i direkt nedstigande led. Ja jag vet att du är adopterad men det ska inte vara något hinder för arvet. Hur mycket det blir vet jag inte säkert, men några miljoner ska vi nog kunna dela på när allt är klart.  

Hoppas nu bara att det inte dyker upp fler “Tomasar” som sätter käppar i hjulet! 

Ha det bra. Vi hörs. 

Amanda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar