lördag 17 november 2018

Skrivpuff

Nu får det vänta till våren, sa mannen  som jag är gift med.
Efter att ha flyttat tung lerjord i en vecka från ena sidan av trädgården till den andra placerade han en stor grön presenning över stället där grävskopan hade gått fram. Ett bra jobb har han gjort gubben min, men det ser fortfarande för hemskt ut i trädgården. Tjocka cementrör blandade med orangea plaströr ligger under päronträdet. Uteplatsen är skövlad på syrenbuskar och perenner. Lerjord utspridd lite överallt och så den där förskräckliga presenningen.
Ja. Det är en hel del som får vänta till våren.
En sak som inte har behövt vänta på sig . DET LUKTAR INTE SKIT I VÅR KÄLLARE LÄNGRE!
Efter alla år med trasigt avlopp som vi fått rensa själva stup i kvarten och som luktat apa, kan jag nu gå ner i  källaren och andas in doften av den nytvättade tvätten utan bidoft av avlopp!
Så pass lycklig är jag att jag till och med gått ner mitt i natten för att försäkra mig om att det fortfarande luktar gott. Må det förbli så. Tack.

Dagens ord: Så pass


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar