lördag 9 november 2019

Poliskontroll

Vi hade just avslutat amatörteaterföreställningen.
Klockan var mycket och jag och Francisco, min runda, glada spanska teaterkompis längtade hem.
- Vi sminkar av oss hemma sa jag och vi satte oss i min bil och körde hemåt. Vi satt och småpratade om kvällens föreställning när vi ser blinkande blåljus en bit framför oss.
Jaha. Poliskontroll.
Jag vevade ner vindrutan och ser ett skräckslaget polisansikte utanför.
Inte så konstigt. Det polisen ser är två hårt vitsminkade personer med illröda läppar och hår som står åt alla håll. Det tar en stund att förklara att vi kommer direkt från teatern. Polisens ansikte brer ut sig i ett stort skratt. Jag fick blåsa och satte två stora röda märken på blåsröret. Sedan kunde jag och Francisco  fortsätta färden hemåt under fniss och skratt.

Dagens Skruvpuff: Blåsa

1 kommentar: