måndag 11 november 2019

Man får låna

Är du kär i mig ännu Clas-Göran.
Har du kvar dina känslor för mig?

Jag har kvar den röda cykeln
som jag lånade av dig.

Vi brukade dansa hambo till Delsbostintans sång
Sen vi vandra hand i hand i drömmens land en gång.

Kom ihåg när vi åkte i en roddbåt till Kina.
Det var du, det var jag, det var Stina.

Ja vi hade en gång en båt.
Med segel och ruff och köl.

Jag bara undrar
varenda da
Obladi oblada
om du har det bra
där i Kina med Stina.

Är du kär i mig ännu Clas-Göran?
Har du kvar dina känslor för mig?

3 kommentarer:

  1. Vad kul! Strofer från alla möjliga gamla låtar. Rolig idé! Jag hör alla sångerna i huvudet.

    SvaraRadera
  2. Iden kom i natt när jag inte kunde sova. Kul. Sen somnade jag!

    SvaraRadera
  3. vad bra den var!! Känner inte till alla sånger men några. Trodde resten var uppdiktat tills jag läste Tittelinas kommentar.

    SvaraRadera