söndag 11 september 2011

Att minnas

- Nej. Jag minns inte säger jag ju.
- Ja men du lovade ju.
- Nej det gjorde jag inte.
- Jo du lovade att du skulle ställa upp. Vad som än hände.
- Det där har du drömt.
- Men nu är det så här att jag behöver stålar nu.
- Vi har aldrig pratat om pengar och jag har aldrig lovat dig någonting.
- Nog visste jag att du börjar bli gammal, men inte att du börjar bli senil.
- Vad ska du ha pengarna till?
- Love ditt barnbarn har spelskulder som måste betalas nu. Du sa att du skulle ställa upp!
- Hur mycket gäller det?
- Vet inte exakt. Ge mig ditt kontonummer så ordnar jag allt.Tack! Bra morsan. Jag älskar dig.

2 kommentarer:

  1. Svår situation och ett problem som känns svårt att lösa. Gillar namnet på barnbarnet, det ger en speciell känsla.

    SvaraRadera