onsdag 14 september 2011

vägleda

- Jamen säg vad jag ska göra då!
Rösten var desperat och kinderna glödde.
Bredvid henne låg stickan. Stickan som visade att inuti henne fanns ett embryo, som om hon valde att behålla det inom sig och föda det om sex månader skulle bli en människa av kött och blod som skulle få finnas här på jorden i ungefär åttio år.
En svindlande tanke för en femtonåring.
En femtonåring som en kväll för några månader sedan inte kunde stå emot.
Inte kunde stå emot den varma känslan som spred sig i hela kroppen när han rörde vid hennes bröst och fick henne att njuta av varje ögonblick.
Skulle hon berätta för honom? Skulle hon tala om att han blir pappa till ett litet barn om ungefär sex månader?
Eller skulle hon själv bestämma om abort?
- Hjälp mig då. Vad ska jag göra?
Ja. Vad ska jag säga? Vad har jag för mandat att bestämma om hennes och en ofödd människas liv?
Vad vet jag om vad som är bäst?
Önskar att det fanns en liten knapp som i spelen på nätet, som man kunde trycka på.Knappen där det står Ledtråd. Då skulle allt lösa sig till det bästa.

2 kommentarer:

  1. Svårt. Undrar vem berättarjaget är.

    SvaraRadera
  2. Här behövs verkligen vägledning, men ännu mer stöd och support. För vad hon än väljer, så får hon inte ångra sig...

    SvaraRadera