tisdag 13 september 2011

Belåten

Vet inte vem av oss som är mest belåten just nu.
Det har varit en lång dag för oss båda. Tidigt i morse skildes vi. Du stack iväg på dina uppdrag och jag på mina.
Tänkte på dig några gånger och undrade om du frös. Det var ju nästan femton minusgrader och blåst. Själv satt jag inne i en varm kontorslokal när du din stackare fick vara utomhus hela dagen. Men det är klart, du valde själv. Du vet att du skulle kunna stannat hemma och jobbat några timmar på eftermiddagen i stället. Så har du gjort förr och det har gått hur bra som helst.
Men nu är vi i alla fall hemma båda två. Vi har pratat med varandra, ätit lite god mat, suttit i soffan en stund och tittat på tv och nu ligger vi här i sängen tillsammans. Du har ditt huvud inborrat i min armhåla och din ena sammetsmjuka tass ligger i min hand.Du, min älskade lilla svarta katt med de bärnstensfärgade ögonen. Som sagt, jag undrar vem av oss som är mest belåten just nu.

1 kommentar: