tisdag 7 oktober 2014

Skrivpuff Bild

Dom är väldigt stolta och lite högfärdiga över sina medaljer, bröderna.
http://www.flickr.com/photos/perspektivetmuseum/11190638055/sizes/z/in/photostream/Kommer hem, visar de nyaste och ber far om en grogg. Efter ett par tre vill far fotografera. Det vill han ofta efter några groggar. Den här gången hävdar Bengt bestämt att också jag skall vara med på fotot. Jag ser hur far snörper på munnen. Jag har ju Gud bevars´ inga medaljer att visa upp. Jag är ju bara den där lilla tösen som arbetar som bokbiträde i Falkmans bokhandel. Han kunde ju inte veta då, att jag senare i livet skulle bli en berömd författarinna och faktiskt också få en medalj.

1 kommentar:

  1. Bengt igen :-)? Roligt berättat, med tösen som blev författarinna. Undrar vem hon var :-)?

    SvaraRadera