torsdag 14 februari 2019

Misstänkt förkylning

Jag hostar, nyser snorar och är lite varm i pannan.
Jag misstänker att jag nog måste stanna hemma från jobbet i dag.
Jag misstänker att jag får stanna kvar i sängen och sova en stund då och då.
Jag misstänker att jag kan läsa lite i den där boken jag aldrig hinner med.
Dessutom misstänker jag att jag måste bli lite bortskämd
med vindruvor, varmt honungsvatten med citron
och kanske en och annan glass.
Det har jag hört ska vara mot en misstänkt förkylning.

Dagens Skrivpuff: Misstänksamhet

4 kommentarer:

  1. Glass är jättebra, det botar, jag vet gör jag är också hemma och är förkyld.

    SvaraRadera
  2. Det var det mest positiva jag hört i samband med misstankar :)
    Vilken härlig bild jag fick av allt det där mysiga man kan göra när man ändå är förkylt, fint <3
    /Stanna här

    SvaraRadera
  3. Glass är bra mot allt misstänkt.
    Fint!

    SvaraRadera