onsdag 8 februari 2012

Min Crescent och jag

Vad jag längtar. Ute är det tretton grader kallt och ungefär en decimeter snö. Nere i garageinfarten under tak står min Crescent. Röd, lite rostig , men trogen. Den står bara där och väntar. Väntar på att jag en varm vårdag ska plocka fram den i dagsljuset.
Vi, cykeln och jag ställer oss i solen på södersidan och tittar på varandra.
Jag provar att trampa runt ett varv och min Crescent svarar med att hon nog skulle behöva smörjas lite både här och där efter vinterförvaringen. Oljeflaskan hämtas. Sprutar, snurrar,vrider och vänder. Torkar av styre och sadel. Nu är vi redo. Redo för vårens första härliga upplevelse tillsammans. Min gamla Crescent och jag.

2 kommentarer:

  1. Fick mig att längta efter cykelturer!

    SvaraRadera
  2. Fick mej att längta efter en vårig grusväg.

    SvaraRadera