tisdag 23 september 2014

Skrivpuff Sammanfoga

Sammanfoga. Ett ord som låter gammalmodigt i mina öron. Vad finns det för synonymer då? Ena, sätta samman, förena, hopfoga osv osv.
Sammanfoga. Det gör man väl bara med döda ting? Träbitar, bord, stolar, hyllor etc. Ibland måste man använda lim och ibland måste man till och med svetsa. När två plåtbitar ska sammanfogas t ex.
Det krävs mycket kunskap om resultaten ska bli hållbara. Nej,sammanfoga är ingenting för mig. Här saknas både snickeri- och plåtslagarkunskaper.
Det enda jag kan tänka mig  använda vid sammanfogning är ett bra lim.
Karlssons klister kanske?
Nu har jag skrivit så mycket dravel så det räcker, men har jag kommit mycket längre med dagens ord? Nä!
Får väl börja om från början då.
Sammanfoga. Ett ord som...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar