tisdag 4 november 2014

Skrivpuff Skaka

Jag var färdig för entré. Det var min tur nu. Teatersminket var pålagt och scenkläderna satt perfekt. Jag visste precis alla mina repliker och hur jag skulle röra mig. Jag hade först en längre monolog och skulle sedan vända mig om för att möta min motspelare. Men denna gången fanns han inte där. Efter några improviserade rörelser över scenen hörde jag ett väsande från sufflörluckan: - Hitta på något!
Inte vet jag vad jag sa eller vad jag gjorde, men jag lyckades visst föra föreställningen framåt. Ingen i publiken märkte något.
När jag gick av scenen skakade jag av ilska och nervositet och skakningarna blev inte mindre när min motspelare lugnt konstaterade: - Oj jag glömde bort.
Under de återstående föreställningarna glömde han inte bort. Tack och lov!

5 kommentarer:

  1. Medryckande och bildligt beskrivet. Jag hade dock föredragit att det slutade med "Oj jag glömde bort"

    SvaraRadera
  2. Vilken motspelare! Och vilken professionalitet, att fixa situationen!

    SvaraRadera
  3. "Oj, jag glömde bort." - så jäkla bra! :)

    SvaraRadera
  4. Ja det är inte kul när motspelaren är sen eller uteblir, då gäller det att improvisera!

    SvaraRadera