söndag 2 november 2014

Skrivpuff O-ord

Snälla Orakel. Hjälp!
Har börjat fundera över om min sambo saknar behov av närhet. Det var otaliga ljusår sedan vi kramades och att pussas god morgon, hej då eller välkommen hem, finns inte på kartan. Den närmaste närhet jag kommer honom är när jag tvättar hans skjortor och kalsonger och när han behöver hjälp med korsoret. Då kan jag omärkligt nudda vid hans axel med mitt ena bröst, när jag lutar mig över honom bakifrån. Undrar om han får sitt närhetsbehov fyllt från annat håll? Har försökt i omgångar att få liv i förhållandet igen men inte fått gensvar. Själv tycker jag inte att jag ser så värst anskrämlig ut, men känner mig oattraktiv genom hans ögon.
Har otroligt svårt att prata om det här. Kanske jag ska skriva ett mejl eller ett vanligt snigelpostbrev för ovanlighetens skull?
Snälla Orakel. Vill ha ett svar omgående.
Hälsningar
Okramad Quinna  

3 kommentarer:

  1. Kära okramad. Spara dina kramar åt någon som uppskattar dem, det är mitt råd. Hälsningar Oraklet.

    SvaraRadera
  2. Vad tragiskt. Det känns som din berättelse är hämtad från verkligheten. Både skrämmande och irriterande att män (jag tror oftast det är män) kan vara så ouppmärksamma och okänsliga gentemot de personer som finns i dess närhet, nät en liten förändring skulle kunna göra så stor skillnad.

    SvaraRadera
  3. Bästa "Okramad Quinna",
    Jag förutsätter att du har försökt att ta upp en diskussion med sambon om dina behov av kramar och hur er relation ser ut. Kanske borde jag skriva att du skall ut och köpa lite sexiga underkläder och piffa upp dig? Men jag väljer att ge dig rådet: Skaffa en ny kramgo' man eller kvinna!
    Lycka till!
    Oraklet

    SvaraRadera