onsdag 5 november 2014

Skrivpuff Sida

Jag ser det fortfarande framför mig ibland när jag diskar.
Ett litet torp långt ute på landet. Utan el och vatten. Brunn på gården. En gammal farbror med långt vitt skägg som länge levt likt en eremit och skulle väl kunnat vara byns original. Själv hade jag mött honom en dag i skogen och vi blev vänner. Nu var jag och min sambo hembjudna till torpet på en enkel måltid. Väluppfostrad som jag var dukade jag av efter måltiden men hejdades av farbrorn. - Nej, nej! Sätt inte tallrikarna ovanpå varandra!
Då måste jag ju diska undersidorna också!
Själv diskar jag både över- och undersidor!

5 kommentarer:

  1. Hahahaha! Underbart! Det ska jag tänka på varje gång jag diskar.

    SvaraRadera
  2. Ha ha ja han kan spara han - tänk det fanns en tid när man tvättade plastpåsar ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken farbror. :) Härlig text.

    SvaraRadera
  4. Lustigt. En jag känner har varit med om det där, men då var det en äldre dam i en lägenhet. Tänker ofta på det när jag diskar. Bra skrivet! :)

    SvaraRadera