söndag 31 mars 2019

Fönsterputs

Som jag har slitit med mina fönster under åren. Riskerat livet genom att stå med halva kroppen utanför och ena foten på fönsterblecket. När rutan sedan i alla fall blev randig och flammig, letade sig några icke tryckbara ord ut ur min mun. Proceduren tog många timmar och jag var ändå bara halvnöjd med resultatet. Då kom Kungen in i mitt liv. Han som lovade skinande blänkande fönsterrutor och som skulle komma regelbundet några gånger om året. Han hade rutin på det här. Han hade vunnit världsmästerskap i fönsterputsning och var dessutom trevlig att prata med. Vem kunde motstå honom? Inte jag i alla fall. Nu har han och hans medhjälpare tagit sig an mina fönster i flera år. Jag har sluppit riskera livet och jag kan med glädje låta vårsolen flöda  genom mina nyputsade fönster. Tack Putsarkungen!

Dagens Skrivpuff: Rutin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar