lördag 16 november 2013

Skrivpuff Bildtext

Vi parkerar bilen längs skogsvägen.
Det är tredje gången idag vi parkerar på vår svamputflykt.
Svampkorgen är nästan tom och du vill så gärna försöka en gång till.
-  Går in en liten bit här, säger du.
Jag har tröttnat och väntar vid bilen.
Tar en cigarett. sätter mig på gräset och plockar upp smartphonen för att ha något att göra.
Endast nödsamtal visar displayen.
Javisst. Vi är inne i storskogen nu.
Bara att vänta då.
Efter sex cigaretter och en massa minutrar börjar hjärtat klappa fortare.
Varför kommer du inte?
Så här länge brukar du inte vara borta. Jag provar att ropa ditt namn.
Inget svar. Hade väl inte väntat mig det heller.
Och bilnycklarna har du med dig.
Här finns bara jag och vägen.
Efter ett par timmar och otaliga cigaretter bestämmer jag mig för att gå tillbaka den väg vi kom ifrån. Minst tre kilometer till stora vägen.
Men här kan jag ju inte stanna längre. Måste göra något annat.
Måste ta mig hem. Anmäla dig som försvunnen eller vad som helst.
Jag börjar gå och vänder mig om en sista gång.
Då ser jag dig. Långt där borta på vägen och hjärtat får tillbaka sin normala rytm.

http://www.alotofphotos.com/

2 kommentarer: