torsdag 14 november 2013

Skrivpuff Onödigt

Nyligen såldes en akvarell av Zorn för 13.1 miljoner kronor. Det är mycket pengar tycker jag. Hoppas Zorn själv gillade den.

För ett par dagar sedan var det dags igen. Francis Bacons konstverk "Three studies of  Lucian Freud"  såldes i New York för 142,2 miljoner dollar, vilket motsvarar den lilla nätta summan av 940 miljoner kronor.
Bacon kan väl knappast ha gillat den?!Jag gör det i alla fall inte.
Det är bara att hoppas att köparen skickar lika många miljoner till katastrofdrabbade Filippinerna.
Men det gör han nog inte. Han tycker nog det är onödigt. 

7 kommentarer:

  1. Jag läste om Bacon-auktionen i DN idag och ställde mig frågan om inte artikeln hade passat bättre på ekonomisidorna än i kulturdelen.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar den. Skulle dock inte ge så mycket. Intressant att du förutsätter att det är en han.

    SvaraRadera
  3. mmm vi prioriterar olika, vi människor...

    SvaraRadera
  4. Hur börjar man må om man har den på väggen?

    SvaraRadera
  5. Pengar är till för att spenderas. Hoppas hen blir lycklig av den och att hen även tänker på andra :)

    SvaraRadera