onsdag 27 november 2013

Skrivpuff Ramla och Samla

Julklapparna var köpta. En halv dag hade jag tillbringat i stadens affärer tillsammans med hundratals andra julklappsköpare. Det var tjockt med folk på Storgatan och jag fick kryssa mig fram. Fötterna kändes tunga och jag tog sikte mot fiket för att dricka en kopp kaffe och vila en stund innan jag tog bilen hem. Då fanns den där plötsligt. Isfläcken. Armar och ben for åt alla håll och jag damp rejält ner på baken. Paket och kassar for hit och dit när jag ramlade. Hoppas  ingen såg, var min enda tanke och jag kom upp på benen på kortare tid än det tog för mig att falla. Att känna efter om jag hade gjort illa mig fanns inte tid till just då. Med ett generat uttryck i ansiktet
samlade jag ihop både mig, paket och kassar och fortsatte gå som om inget  hänt.
Ömheten i baken kom dagen efter.

3 kommentarer: